پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعتراضات گسترده مردم در چندین شهر، در همبستگی با داغداران آبادانی

اعتراضات گسترده مردم در چندین شهر، در همبستگی با داغداران آبادانی

با گسترش اعتراضات به سوءمدیریت‌های منجر به حادثه مرگبار ساختمان متروپل آبادان به شهرهای مختلف ایران طی عصر و شامگاه پنج‌شنبه،کاربران در ایران روز جمعه نیز خبر دادند که اینترنت مودم‌های خانگی در بسیاری از شهرها از جمله تهران و اهواز قطع شده است.

در همین روز، «نت‌بلاکس»، وب‌سایتی که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد می‌کند، تأیید کرد که «داده‌های شبکه نشان‌دهنده اختلال در اتصال اینترنت در سراسر ایران با تأثیر زیاد بر خدمات خط ثابت است.»

هزاران معترض در شهرهای مختلف ایران عصر و شامگاه پنج‌شنبه پنجم خرداد علیه سوءمدیریت در استان خوزستان و اعلام همبستگی با مردم آبادان در حادثه فرو ریختن برج متروپل این شهر دست به تظاهرات زدند.

تجمعات اعتراضی مردم طی شامگاه پنج‌شنبه از شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرعباس، بهبهان و شاهین‌شهر اصفهان گزارش شده است.

معترضان در راهپیمایی خرمشهر که حضور زنان در آن پررنگ بود شعار ‌دادند: «می‌کشم، می‌کشم/ آن‌که برادرم کشت»، «خوزستانی می‌میرد/ذلت نمی‌پذیرد»، «ننگ ما ننگ ما/ صداوسیمای ما»، «شهر ما خرابه/ مسئول همیشه خوابه» و «باقی جنایت می‌کنه/مسئول حمایت می‌کنه».

از دیگر شعارها می‌توان به «رضاشاه/ روحت شاد» و «سوریه را رها کن/فکری به حال ما کن» اشاره کرد.

در این راهپیمایی همچنین شعار «فرمانده، فرمانده/شهر زیر آوار مانده» سر داده شد. اشاره آن‌ها به مراسم‌های حکومتی بویژه در روز پنجشنبه با عنوان «سلام فرمانده» است که نهادهای دولتی برای ابراز بیعت با خامنه‌ای «دجال» هزاران دانش‌آموز را با اتوبوس به ورزشگاه‌ها بردند.

«رئیسی، استعفا» نیز از دیگر شعارهای مردم خرمشهر بود.

شهر آبادان که در سه روز گذشته درگیر حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل و آواربرداری بوده است، نیز پنجشنبه شب شاهد تجمع معترضان در واکنش به مدیریت ضعیف در رسیدگی به این حادثه بود.

معترضان در این شهر شعار می‌دادند که «آبادان خونریزیه/ تهران عروسیه». ظاهرا اشاره آن‌ها به برگزاری مراسم حکومتی «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی بود. از دیگر شعارهای تظاهرات آبادان این بود: «خامنه‌ای قاتله/ ولایتش باطله» و «خامنه‌ای حیا کن/ مملکتو رها کن»، «کشته‌های متروپل/تماشاچی نمی‌خواد»، و «بسیجی، برو گمشو».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...