پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » خیزش سراسری معلمان در کشور؛ وحشت رژیم و برقراری «جو امنیتی» و بازداشت چندین نفر از معلمان

خیزش سراسری معلمان در کشور؛ وحشت رژیم و برقراری «جو امنیتی» و بازداشت چندین نفر از معلمان

معلمان معترض با سر دادن شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» اعتراض خود را به نحوه برخورد و واکنش رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی با خواسته‌های صنفی فرهنگیان اعلام کردند.

ه گزارش «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، از ساعت‌های آغازین روز پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت، خیابان بهارستان در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی مملو از نیروهای یگان ویژه و وَن‌های نیروهای امنیتی، ماموران لباس‌شخصی و نیروی انتظامی شده است.

به گزارش این شورا، همزمان با ممانعت نیروهای امنیتی از شکل‌گیری هرگونه تجمعی، دو نفر از معلمان معترض به نام‌های مسعود فرهیخته و لطف‌الله جمشیدی بازداشت شده‌اند.

همزمان در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شده است مبنی بر این که سیامک چهرازی، از فعالان شناخته شده اهواز، که در تجمع امروز ۲۲ اردیبهشت حضور داشت «با ضرب و شتم شدید در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بازداشت شد‌».‎

معلمان در ایران پس از آن بار دیگر دست به اعتراض زده‌اند که وزیر آموزش و پرورش آنها را به اخراج تهدید کرد و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه از دستگیری دو تبعه یک کشور «اروپایی» در ایران به اتهام تلاش برای ایجاد «آشوب» خبر داد و ادعا کرد که آنها با شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در ارتباط بوده‌اند.

در همین حال روز پنج‌شنبه عکس‌ها و ویدئوهایی از تجمع معلمان در ده‌ها شهر کشور از جمله آمل، کرمانشاه، مریوان و سنندج منتشر شده است.

بیجار، سقز، شهرضا، سردشت و اردبیل، رشت، آبدانان خراسان شمالی، قزوین، شیراز، اصفهان، فسا، و کرج از جمله دیگر شهرهایی هستند که روز پنج‌شنبه شاهد تجمع معلمان بودند.

کانون صنفی فرهنگیان اصفهان نیز گزارش داده است که یکی از اعضای این کانون به نام «عمادی» عصر روز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده و پس از ضبط وسایل ارتباطی او، پیام‌های «کذب» با محتوای «اتمام مجوز کانون اصفهان» از تلفن همراه و حساب کاربری او به گروه‌های تلگرامی ارسال شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز ۱۷ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اگر معلمان بازداشت‌شده آزاد نشوند، معلمان روز پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت، تجمع سراسری برگزار خواهند کرد.

سازمان دیدبان حقوق بشر شمار معلمان بازداشت شده را حداقل ۳۸ نفر عنوان کرده و برخی منابع از افزایش شمار بازداشتی‌ها تا ۷۰ نفر نیز خبر داده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در گزارشی در روز دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت، اعلام کرد که رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و علی‌اکبر باغانی، معلمان بازداشت‌شده «طی روزهای گذشته، تحت بازجویی‌های شدید برای القای اتهامات غیر صنفی قرار گرفته‌اند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...