پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: کشورهای عضو اتحادیه، باید نفت روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ تحریم کنند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: کشورهای عضو اتحادیه، باید نفت روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ تحریم کنند.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت برای بررسی پیشنهاد کمیسیون اتحادیه و تصمیم‌گیری درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه گردهم می‌آیند.

پذیرش بسته جدید تحریم‌ها تنها با اتفاق آرا ممکن است. این بسته شامل تحریم نفتی روسیه می‌شود و بر اساس آن شرکت‌های اتحادیه اروپا دیگر اجازه واردات نفت روسیه را نخواهند داشت.

همچنین اسبربانک بزرگترین بانک روسیه و دو بانک دیگر این کشور، قرار است از سیستم انتقال بانکی سوئیفت جدا شوند.

بر اساس تحریم‌های جدید، پخش سه شبکه تلویزیونی دولتی روسیه از طریق کابل، ماهواره یا اینترنت در اتحادیه اروپا متوقف می‌شود. وی می‌گوید این شبکه ها «سخنگویانی هستند که دروغ های پوتین را تقویت می کنند».

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در عین حال تاکید کرده که باید یک دوره‌ انتقالی برای چنین گامی در نظر گرفته شود. او اضافه کرده این گام باید با یک «برنامه‌ریزی منظم» اجرایی شود که هدف آن ایجاد یک فشار حداکثری بر مسکو و در عین حال به حداقل رساندن تأثیر آن بر اقتصادهای خودی است.

فون درلاین می‌افزاید: «ما فشار بر روسیه را به حداکثر و در عین حال آسیب‌های جانبی را به خود و شرکایمان در سراسر جهان به حداقل می‌رسانیم. اما باید اطمینان حاصل کنیم که اقتصادمان قوی می‌ماند».

اتحادیه اروپا هفته‌هاست که پیرامون امکان تحریم نفتی روسیه بحث می‌کند. کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهادی را تنظیم کرده است که بر اساس آن تحریم‌ها باید ظرف شش تا هشت ماه صورت گیرد. به‌طور مشخص برنامه‌ریزی شده که پس از یک مرحله شش ماهه، ممنوعیت واردات نفت خام و پس از خروج تدریجی هشت ماهه، ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی نیز اعمال شود. همچنین باید برنامه ریزی شود که آیا تحویل نفت از طریق خط لوله صورت گیرد یا با کشتی.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...