پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » چگونه موساد بایدن را متقاعد کرد که سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی نگه دارد؟

چگونه موساد بایدن را متقاعد کرد که سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی نگه دارد؟

روزنامۀ سعودی “الشرق الاوسط” در شمارۀ امروز خود نوشت که دستگیری و بازجویی یک افسر نیروی قدس در ایران توسط موساد باعث شد که عاقبت جو بایدن سپاه پاسداران را از فهرست گروه های تروریستی خارج نکند. روزنامۀ سعودی می افزاید : وقتی رئیس جمهوری آمریکا آگاه شد که موساد قصد دارد فیلم بازجویی افسر نیروی قدس، فردی به نام منصور رسولی، را منتشر کند از تصمیم خود مبنی بر خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی صرف نظر کرد.

در این فیلم، عضو ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران اعتراف کرده که قتل یک شهروند اسرائیلی در استانبول، یک ژنرال آمریکایی در آلمان و یک روزنامه نگار ایرانی در فرانسه را طرح ریزی کرده و اجرای آن را در ازای بیش از یک میلیون دلار به یکی از کارتل‌های قاچاق مواد مخدر واگذار نموده است.

روزنامۀ “الشرق الاوسط” تصریح می کند که موساد قصد داشته با انتشار فیلم بازجویی منصور رسولی، افسر نیروی قدس، ضربۀ روانی سنگینی به سپاه پاسداران و دستگاه های امنیتی ایران وارد آورد و همزمان اعضای کنگره آمریکا و بخشی از کابینۀ جو بایدن را متقاعد سازد که سپاه پاسداران را از فهرست گروه های تروریستی خارج نکند.

آنچه شگفت آور است این است که سپاه پاسداران و دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی تاکنون تلاش نکرده‌اند کمترین واکنشی به خبر بازجویی از یک افسر نیروی قدس توسط موساد در خاک ایران نشان بدهند و یا حتی آن را تکذیب کنند.

روزنامۀ “الشرق الاوسط” در ادامۀ گزارش خود می افزاید که اسرائیل فهرست یک رشته عملیات ترور را که رژیم جمهوری اسلامی قصد داشته در شماری از کشورها از جمله قبرس، کلمبیا، کنیا… به اجرا بگذارد و همگی توسط موساد کشف و خنثی شده‌اند در اختیار دولت بایدن گذاشته است.

“الشرق الاوسط” تصریح می کند : اگر چه انتشار طرح سه قتل توسط نیروی قدس به تازگی و بعد از ملاقات مشاوران امنیت ملی اسرائیل و آمریکا و گفتگوی تلفنی بایدن و نفتالی بنت درباره ایران صورت گرفته، اما، بازجویی موساد از افسر عملیاتی نیروی قدس در خاک ایران چند ماه پیش انجام شده است.
به نوشتۀ روزنامۀ “الشرق الاوسط” یک گروه از افراد موساد و “شین بت” وارد ایران شده و منصور رسولی عضو واحد ٨٦٠ نیروی قدس را دستگیر و بازجویی کرده‌ و پس از ضبط ویدیویی “اعترافات هولناک” وی، او را آزاد نموده است.

“الشرق الاوسط” می افزاید که افسر نیروی قدس سپاه پاسداران که از دستگیری خود توسط موساد در داخل ایران شوکه شده بود به تمام پرسش های بازجویان خود پاسخ داده و اطلاعات گرانبهایی در اختیار آنان گذاشته و در واقع آزادی خود را با دادن بیشترین اطلاعات معاوضه کرده است. در این بازجویی افسر نیروی قدس اعتراف کرده که قتل سه تن در ترکیه، آلمان و فرانسه، بخشی از یک رشته عملیات گستردۀ نیروی قدس بوده که همگی توسط موساد و دیگر سرویس های اطلاعاتی خارجی به موقع کشف و خنثی شدند.

به نوشتۀ “الشرق الاوسط”، منصور رسولی در اعترافات خود از جمله گفته است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای پاک کردن هرگونه سرنخ و ردپا، اجرای عملیات‌های تروریستی خود را در خارج به گروه های شبه‌نظامی و نیابتی و تبهکار واگذار می‌کند.

“الشرق الاوسط” تصریح می کند که افشای عملیات اخیر موساد در ایران همزمان است با بن بست مذاکرات وین برای احیای برجام و علت این بن بست اصرار ایران مبنی بر خارج شدن سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...