پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بدهی ۴۰۰ میلون پوندی انگیس به ایران که قرار بود بابت آزادی نازنین زاغری پرداخت شود به جمهوری اسلامی، همچنان بلوکه است!

بدهی ۴۰۰ میلون پوندی انگیس به ایران که قرار بود بابت آزادی نازنین زاغری پرداخت شود به جمهوری اسلامی، همچنان بلوکه است!

نشریه گاردین: بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران در زمان آزادی شهروندان دوتابعیتی انگلیسی-ایرانی هنوز به تهران نرسیده است.

این نشریه می‌نویسد تا زمانی که همه گروگان های ایرانی-انگلیسی را جمهوری اسلامی آزاد نکند، پول آزاد نمی‌شود!

یک منبع ارشد دولت جمهوری اسلامی درباره بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس می‌گوید مبلغ مورد نظر که قرار بود به‌دلیل آزادی نازنین زاغری – رتکلیف و انوشه – آشوری پرداخت گردد، در عمان مسدود شده است. یکی از گزارش‌ها نیز می‌گوید که تنها یک میلیون پوند به تهران منتقل شده است.

به‌نوشته گاردین: انگلیس شرط گذاشته که این پول فقط برای اهداف بشردوستانه استفاده شود، اما این شرط در بیانیه‌ای صادره شده از سوی دولت ج.ا نیامده است. [عمان در این میان نقش واسطه را داشته است].

محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت رژیم و سیاست خارجی مجلس فرمایشی، در پاسخ به پرسش «انتخاب»، گفت که این پول بلوکه شده است. وی افزود: ما به نوعی با کشورهای منطقه همکاری می‌کنیم و برخی از کشورهای همسایه در حال رایزنی و میانجیگری جهت دریافت مطالبات ما هستند. وی می‌گوید پول بلوکه آزاد شده است!

همه دولت‌های جهان بایستی بدانند که با یک حکومت بیگانه و نامشروع و منفور- از دیدگاه ایرانیان، دارند معامله می‌کند و این زد و بندها در نزد ایرانیان هیچگونه ارزشی ندارد و بی‌اعتبار است!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...