پخش زنده
Home » بین المللی » ایجاد تنش ناگهانی و بی سابقه در روابط اسرائیل و روسیه

ایجاد تنش ناگهانی و بی سابقه در روابط اسرائیل و روسیه

در یک تنش ناگهانی روابط میان روسیه و اسرائیل، روسیه در اقدامی بی‌سابقه جزئیاتی از آخرین حمله جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه را منتشر کرده و هم‌زمان با نکوهش شدید اسرائیل بر سر رویدادهای اخیر مسجدالاقصی، گفته‌است که اسرائیل غزه را به زندانی بزرگ برای فلسطینیان تبدیل کرده‌است.

رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند که این اقدامات روسیه واکنشی به اظهارات اخیر یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، است که گفت روسیه مرتکب جنایت جنگی شده، و رای اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل همگام با بسیاری از کشورهای غربی باعث تعلیق روسیه از این شورا شد.

انتشار جزئیاتی از حملات منتسب به اسرائیل در سوریه از سوی روسیه، تا حال سابقه نداشته‌است. نیروهای هوایی و دریایی روسیه در سوریه در راستای بقای حکومت بشار اسد از سال ۲۰۱۵ حضوری گسترده دارند.

به نوشته خبرگزاری وای.نت، جزئیاتی که روسیه منتشر کرده مربوط به آخرین حمله منتسب به اسرائیل در سوریه در روزهای گذشته‌ است.

اسرائیل تا مدتی پس از آغاز یورش روسیه در اوکراین از نکوهش مسکو خودداری کرد. یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، گفته بود که روسیه عملاً همسایه شمالی اسرائیل است و حفظ منافع اسرائیل در قبال سوریه برای دولت اسرائیل اهمیت بیش‌تری دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...